«

»

Aleksander Majewski

Ruszył przetarg na tabor dla “BiT City”

Dokładnie dziś, 10 stycznia 2013 pojawił się przetarg na dostawę do pięciu Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych (EZT) ( dostawa dwóch EZT z możliwością wykorzystania prawa opcji dotyczącym zamówienia dodatkowych do trzech EZT ) wraz ze świadczeniem usług serwisowych w okresie 5 lat od daty przekazania każdego Elektrycznego Zespołu Trakcyjnego. Przetarg jest dość dziwnie skonstruowany wręcz skomplikowany, ponieważ jeden z warunków co do spełnienia wymogów podanych w ogłoszeniu mówi, iż:

(…)- w tym okresie, co najmniej 2 dostawy obejmujące co najmniej dwa elektryczne zespoły trakcyjne przeznaczone do przewozu co najmniej 200 osób z co najmniej 200 miejscami do siedzenie dla pasażerów, o wartości nie mniejszej niż 15.000.000,00 zł brutto każdy zespół trakcyjny, (…)

Śmiało można wywnioskować, iż przetarg może być przychylny ku znanej w naszym regionie firmie zajmującej się naprawą oraz budową pojazdów kolejowych- PESA Bydgoszcz S.A., ponieważ zawarte wymogi ( wyżej wymienione ) odrzucają głównego rywala bydgoskiej PESY- nowosądeckiego NEWAGu, który do dyspozycji ma Elektryczny Zespół Trakcyjny serii 19WE. W przeciągu ostatnich 3 lat NEWAG miał tylko dwa zamówienia na więcej niż 1 sztukę tegoż pojazdu. Dodatkową sprawą jest fakt, iż pojazdy 19WE nie posiadają co najmniej 200 miejsc, a jedynie 183. Możemy więc spodziewać się odwołania NEWAGu- zatem czekamy.

 

Województwo kujawsko-pomorskie ogłosiło długo oczekiwany przetarg na dostawę taboru dla połączeń Toruń-Bydgoszcz. Na pewno zostaną kupione dwa nowe pociągi, z opcją na trzy kolejne pojazdy.

Oprócz dostarczenia taboru, wykonawca ma też świadczyć usługi serwisowania pojazdów przez pięć lat. Dostawy mają się zacząć w maju 2013 roku, a zakończyć w styczniu 2015 roku. Województwo nie ujawniło szacunkowej wartości zamówienia, ale wartość projektu zakupu taboru wynosi 130 mln złotych, w tym 59 mln złotych ma pochodzić z dofinansowania unijnego w ramach POIiŚ.

- To będą pociągi o najwyższym komforcie, wyposażone w bezprzewodowy internet, gniazdka elektryczne i klimatyzację – powiedział we wrześniowej rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” marszałek województwa Piotr Całbecki. – Do tego dochodzi pełna informacja pasażerska, oraz najwyższy standard, jeśli chodzi o wyciszenie pojazdów – zapewnił marszałek.

Pociągi, które zamówi województwo będą trzyczłonowymi elektrycznymi zespołami trakcyjnymi przystosowanymi do przewozu około dwustu pasażerów. Mają osiągać prędkość maksymalną 160 km/h i mieć możliwość jazdy w trakcji ukrotnionej. – Podłoga pojazdu w strefie drzwi będzie na tym samym poziomie, co powierzchnia peronu, co bardzo ułatwi pasażerom wsiadanie – dodaje marszałek.

rynek-kolejowy.pl

Poznań Główny | EN76-027 jako pociąg Kolei Wielkopolskich do Konina.

Poznań Główny | EN76-027 jako pociąg Kolei Wielkopolskich do Konina. Fot: Aleksander Majewski

 

 

Dodatkowo bezpośredni link do ogłoszenia:

http://bip.kujawsko-pomorskie.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=7339&Itemid=125

 

Pozdrawiam

Aleksander Majewski

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Twitter
  • Wykop
  • RSS
  • Śledzik

O autorze

Aleksander Majewski

Aleksander Majewski

Prezes Stowarzyszenia Miłośników Kolei w Żninie